
W jakich przypadkach będą się sprawdzać tuleje poliuretanowe
Układy zawieszeń przeciętnych samochodów są projektowane w taki sposób, aby zapewnić im kompromis między komfortem a bezpieczeństwem. Jedną z istotniejszych części każdego zawieszenia są tuleje, zrobione najczęściej z metalu i gumy. Podczas normalnej jazdy tego typu rozwiązanie bardzo dobrze się sprawdza, i dlatego też właściciele aut nie muszą z nim nic robić. Całkowicie odmiennie wygląda jednak sytuacja, jeżeli ktoś planuje jeździć swoim autem bardziej sportowo lub terenowo. Wtedy zawieszenie będzie narażone dużo więcej przeciążeń, co w skrajnych sytuacjach może nawet doprowadzić do uszkodzeń gumy w elementach tulei. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi tworzywo znane jako poliuretan. Jak pokazuje praktyka, ten materiał świetnie się sprawdza w zawieszeniach, gdyż zapewnia dużo sztywności i odporność na przeciążenia.
Ta wytrzymałość będzie nawet parę razy wyższa niż klasyczne rozwiązania, dzięki czemu tuleje zawieszeń są dzisiaj bardzo powszechnie wykorzystywane w różnego rodzaju motorowych sportach. Jednak konsekwencją wykorzystania takich elementów będzie dużo twardsza i sztywniejsza praca zawieszenia pojazdu, która ma duży wpływ na komfort prowadzenia. Aby jednak tuleje poliuretanowe spełniały swoje zadanie, to muszą być bardzo dokładnie wykonane. Jeżeli pojawią się zbyt duże luzy pomiędzy poszczególnymi częściami, to będzie to miało duży wpływ na jazdę. Z tego też powodu ważne jest, żeby producent poliuretanowych tulei je zrobił z dużą precyzją.
+Tekst Sponsorowany+